fredag, juli 27, 2007

Carema Närvård i Simrishamn - månadens guldstjärna i etikett!

Välkommen till Simrishamn! Vem uppskattar inte den hälsningen? Att få den på sjukhuset i denna lilla stad, Österlens pärla i Skåne, det gör stjärnan ännu mer värd.

Nu kommer nya förslag in på kandidater i september. Föreslå här:
Kandidater

Denna blogg är en del av vett och etikettsajten www.etikettdoktorn.se

Vad föranleder denna smått lyriska inledning? Jo, när jag besökte sjukhuset på ett av mina uppdrag som konsult, tvingades jag att ringa och meddela en försening. De personer jag skulle träffa var inte på plats så jag hamnade i sjukhusets växel. Där arbetar Boel Henriksson och Eva Danielsson (vi är inte släkt...).

Boel och Eva sköter telefonväxeln och receptionen. Ring dem och hör dem önska dig välkommen till sjukhuset 0414-150 00. Det är en fröjd!

Eftersom jag inte kunde nå den jag sökte, berättade jag om mitt problem i växeln. De hade koll! De ringde runt till olika fikarum, expeditioner mm och fann rätt person. Först då kopplades jag fram, växeln skötte letandet. Suveränt!

Efter en stund anländer jag och hittar inte rätt, men de såg mitt dilemma och visade mig till rätt plats. Utan att jag frågat! Boel eller Eva noterade en besökares vilsna blickar och agerade utan att de blivit ombedda. Har du någonsin mött detta i en reception på ett sjukhus?

När jag lämnat mitt kundbesök stannar jag till en stund, en bit ifrån receptionen och studerar deras agerande. De fortsätter lika inspirerat, de svarar vänligt, de hjälper till, väntar inte på frågor, agerar med glädje. De dessutom har en vikarie som arbetar denna dag, hon smittas uppenbart av deras arbetsglädje.

Trots mindre lokaler, enligt sjukhuspersonal har det byggts om, så håller de humöret uppe. Så bra att när sjukhuset, som drivs privat av Carema Närvård, fick sin nya ägare valde denna att behålla receptionen och telefonväxeln just därför de höll en så hög servicenivå.

Carema Närvård i Simrishamn, med Boel Henriksson och Eva Danielsson i receptionen tilldelas därför juli-augusti 2007, månaden etikettstjärna. Genom sitt agerande med god affärsetikett, representerar de företagets och sjukhusets varumärke på ett föredömligt sätt.

Glöm nu inte att du också kan föreslå en ny kandidat! Klicka på denna länk så kan du tipsa oss: Föreslå kandidat

Mats Danielsson
etikettdoktorn.se