Vill ert företag tjäna mer pengar, allokera högre vinst?
pröva detta enkla knep.
Jag har nu föreläst för massor av företag, deltagit i deras mässor, arbetat med dem vid events etc. De flesta gör ett fantastiskt arbete, de förbereder sig, skaffar kläder med logos, bjuder in kunder och lägger stor vikt vid att kunden ska få en upplevelse både affärsmässigt och socialt.
Man samlar ihop 100 kunder och tar dit säljare, produktchefer, försäljningschefer m.fl. Men vad händer sedan?
Alltför ofta saknas en strategi för hur kunden ska bemötas professionellt. Nu ska ni inte sälja, här ska skaps relationer. Men det är lätt att missa.
Planera i förväg
Vem står var, vem tar emot
Vem kollar om alla är på plats
Vem kollar om borden är bra placerade
Äter alla gäster all mat?
Bordsplacering, smart drag för den som vill hamna bredvid VIP kunden
Vem träffar vem - finns en action plan?
Hur följer ni upp?
När ska det följas upp?
Så här kan vi fortsätta att ge tips och råd. Affärsmingel, Manligt/kvinnligt värdskap etc. Kontakta www.etikettdoktorn.se så hjälper vi er att bli smartare och allokera vinster med bemötandets konst.
Business behaviour!
Trevlig midsommar!
Önskar
Mats Danielsson, Etikettdoktorn
info@etikettdoktorn.se
Jag har nu föreläst för massor av företag, deltagit i deras mässor, arbetat med dem vid events etc. De flesta gör ett fantastiskt arbete, de förbereder sig, skaffar kläder med logos, bjuder in kunder och lägger stor vikt vid att kunden ska få en upplevelse både affärsmässigt och socialt.
Man samlar ihop 100 kunder och tar dit säljare, produktchefer, försäljningschefer m.fl. Men vad händer sedan?
Alltför ofta saknas en strategi för hur kunden ska bemötas professionellt. Nu ska ni inte sälja, här ska skaps relationer. Men det är lätt att missa.
Planera i förväg
Vem står var, vem tar emot
Vem kollar om alla är på plats
Vem kollar om borden är bra placerade
Äter alla gäster all mat?
Bordsplacering, smart drag för den som vill hamna bredvid VIP kunden
Vem träffar vem - finns en action plan?
Hur följer ni upp?
När ska det följas upp?
Så här kan vi fortsätta att ge tips och råd. Affärsmingel, Manligt/kvinnligt värdskap etc. Kontakta www.etikettdoktorn.se så hjälper vi er att bli smartare och allokera vinster med bemötandets konst.
Business behaviour!
Trevlig midsommar!
Önskar
Mats Danielsson, Etikettdoktorn
info@etikettdoktorn.se
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home