Veckans groda i affärsetikett. Om företagsförsäkringar
Dags att utse månadens groda. Häromdagen blev jag erbjuden försäkringsrådgivning. Eftersom jag har företag och dessutom kontakter med bolag inom liknande branscher, tar jag kontakt med den person som jag uppskattar. Men.............
Den rådgivaren finns på annan ort, i ett annat län. Inte i Eksjö där jag bor och arbetar.
Mitt eget val.
Vad inträffar? Två dagar senare blir jag uppringd av en säljare på samma bolag, lokalt placerad i Jönköpings län (inte i Eksjö) som först frågar om jag var intresserad av försäkringar. Eftersom det dröjt 2 veckor från det att jag kontaktat deras kundtjänst, meddelar jag att hans kollega på annan ort fått uppdraget.
Då händer det! Han börjar beklaga sig över sin kollega, med namn och allt. Han talar om för mig som kund att det är hans område, inte hennes.
Visst kan jag förstå principen, "låt min kund vara så låter jag din vara", men det är en intern sak de får reda ut. Om jag som kund väljer en kontakt, då är det mitt val. Deras interna mellanhavanden vill inte jag delta i.
Så han brände sina skepp hos mig, det gick fort.
Vill ni, på ditt företag undvika fällorna? Boka en föreläsning i affärsetikett med Etikettdoktorn.
www.etikettdoktorn.se
Den rådgivaren finns på annan ort, i ett annat län. Inte i Eksjö där jag bor och arbetar.
Mitt eget val.
Vad inträffar? Två dagar senare blir jag uppringd av en säljare på samma bolag, lokalt placerad i Jönköpings län (inte i Eksjö) som först frågar om jag var intresserad av försäkringar. Eftersom det dröjt 2 veckor från det att jag kontaktat deras kundtjänst, meddelar jag att hans kollega på annan ort fått uppdraget.
Då händer det! Han börjar beklaga sig över sin kollega, med namn och allt. Han talar om för mig som kund att det är hans område, inte hennes.
Visst kan jag förstå principen, "låt min kund vara så låter jag din vara", men det är en intern sak de får reda ut. Om jag som kund väljer en kontakt, då är det mitt val. Deras interna mellanhavanden vill inte jag delta i.
Så han brände sina skepp hos mig, det gick fort.
Vill ni, på ditt företag undvika fällorna? Boka en föreläsning i affärsetikett med Etikettdoktorn.
www.etikettdoktorn.se
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home