Kappahl vid Sergels Torg, mer omsorg om kunden önskas
Idag var det dags, in i julhandeln! Och jag börjar i Stockholm, i samband med ett besök på ett Eventföretag. Nu ska det bli mer företagsmingel i mina föreläsningar. Skoj!
Men till saken, på Kappahl, vid Sergels Torg, en trappa ned i källaren finns en lite småtrevlig herravdelning. Jag går dit i sällskap med min son. Eftersom jag för några veckor sedan köpte några par kanonsköna boxerkalsonger, just i denna affär, tänkte jag att jag köper några fler.
Men min storlek fanns inte i hyllorna. Så jag frågar den manlige expediten, fullt upptagen med att vika kläder, om de hade fler kalsonger i min storlek. Han svarar:
"Den storleken har vi inte"
Men, sa jag, det borde ni väl ha? Ni hade storleken tidigare.
"Nej, den har vi inte, varken i butiken eller på lagret, och den har vi inte haft" svarar han på nytt."
Då replikerar jag: "För tre veckor sedan köpte jag två par av dessa, just i denna storleken. Här, i denna affär."
Expediten svarar: "Är du säker på att det var i den här affären? Men om du säger det så var det säkert så. Men den storleken har vi inte nu."
Suck! Han orkade inte att bry sig. Han kunde väl erbjudit sig att ta hem fler, eller kontrollera om det fanns i andra affärer i butikskedjan. Men tyvärr.
Så här ser jag ännu ett exempel på hur en kanke trött och lite ointresserad personal på ett mycket enkelt sätt får en kund att blixtsnabbt avlägsna sig. Och han visade dessutom min son att Kappahl, de är inte så intresserade av kunden.
"Ingen service och ointressant." sa den 19 årige sonen.
Är det några om har företag som vill utveckla sin förmåga att möta kunder? Välkomna att ringa mig eller skicka ett mail: info@etikettdoktorn.se eller besök min sida www.etikettdoktorn.se titta under knappen föreläsningar.
Och till sist, sorry Crille, min bonusson. Jag har visst skrivit att du är 21 år. Du är 22 år! Jag vet! Och jag vet vilket år du föddes och jag kan din födelsedag.
Välkomna Kappahl, jag refererar gärna ert svar i min blog . Precis som Hilton Hotell på Kastrup fick göra. Skriver Mats Danielsson, Etikettdoktorn.
Men till saken, på Kappahl, vid Sergels Torg, en trappa ned i källaren finns en lite småtrevlig herravdelning. Jag går dit i sällskap med min son. Eftersom jag för några veckor sedan köpte några par kanonsköna boxerkalsonger, just i denna affär, tänkte jag att jag köper några fler.
Men min storlek fanns inte i hyllorna. Så jag frågar den manlige expediten, fullt upptagen med att vika kläder, om de hade fler kalsonger i min storlek. Han svarar:
"Den storleken har vi inte"
Men, sa jag, det borde ni väl ha? Ni hade storleken tidigare.
"Nej, den har vi inte, varken i butiken eller på lagret, och den har vi inte haft" svarar han på nytt."
Då replikerar jag: "För tre veckor sedan köpte jag två par av dessa, just i denna storleken. Här, i denna affär."
Expediten svarar: "Är du säker på att det var i den här affären? Men om du säger det så var det säkert så. Men den storleken har vi inte nu."
Suck! Han orkade inte att bry sig. Han kunde väl erbjudit sig att ta hem fler, eller kontrollera om det fanns i andra affärer i butikskedjan. Men tyvärr.
Så här ser jag ännu ett exempel på hur en kanke trött och lite ointresserad personal på ett mycket enkelt sätt får en kund att blixtsnabbt avlägsna sig. Och han visade dessutom min son att Kappahl, de är inte så intresserade av kunden.
"Ingen service och ointressant." sa den 19 årige sonen.
Är det några om har företag som vill utveckla sin förmåga att möta kunder? Välkomna att ringa mig eller skicka ett mail: info@etikettdoktorn.se eller besök min sida www.etikettdoktorn.se titta under knappen föreläsningar.
Och till sist, sorry Crille, min bonusson. Jag har visst skrivit att du är 21 år. Du är 22 år! Jag vet! Och jag vet vilket år du föddes och jag kan din födelsedag.
Välkomna Kappahl, jag refererar gärna ert svar i min blog . Precis som Hilton Hotell på Kastrup fick göra. Skriver Mats Danielsson, Etikettdoktorn.
0 Comments:
Skicka en kommentar
<< Home