tisdag, november 15, 2005

Ursäkter som uppskattas


Hilton Hotel, Kastrup, Danmark.
Den som läst min blog kanske minns att jag för några veckor sedan klagade på Hilton Hotel på Kastrup. Trots att de utlovat frukost på morgonen, så blev det ingen. Restaurangpersonalen svarade att 06.30 var vi välkomna.

Men då skulle vi gå till flygplanet. Irritationen blev stor och jag beklagade mig direkt till hotelledningen. 1800 kr för ett rum kan rimligen innebära en service som gör att de åtminstone försöker hjälpa till. Här fick jag istället köpa frukost för 500 kr på annan restaurang. Situationen kan inte vara ovanlig för ett hotell vid en flygplats.

Idag öppnar jag min e-post och finner ett mycket trevligt och uppriktigt brev från hotelldirektören. Han ber om ursäkt, samt förklarar att han nu kommunicerat till berörd personal att det inte får vara så här. Hans ursäkt godtar jag givetvis.

Jag kommer även i framtiden besöka Hotel Hilton på Kastrup i Danmark. Jag ser fram emot nästa vistelse där!

Skriver Mats Danielsson, Etikettdoktorn en tidig kväll i skymningens Eksjö.